افزایش وزن

۳ بازديد

راه های افزایشی وزن متنوع و متفاوت هستند. برخی از راه های معمول و مفید عبارتند از:

  • ورزش کردن. ورزش کردن به شما کمک می کند تا عضلات خود را تقویت کنید و وزن خود را به صورت سالم افزایش دهید. بهترین نوع ورزش برای افزایش وزن، تمرینات مقاومتی یا قدرتی هستند که باعث ساخت ماهیچه می شوند. برای دستیابی به نتایج بهتر، باید حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته و با شدت بالا ورزش کنید. 
  • کالری بیشتر بخورید. برای افزایش وزن، باید کالری بیشتر از آنچه که مصرف می کنید وارد بدن خود کنید. این کار را می توانید با خوردن غذاهای پرکالری، پرپروتئین و پرچربی سالم انجام دهید. بعضی از غذاهای مناسب برای افزایش وزن عبارتند از: شیر، پنیر، گوشت، مغز، تخم مرغ، آجیل، خشکبار، کره بادام زمینی، زیتون، آووکادو، سیب زمینی، برنج، نان سبوس دار و ....
  • وعده های غذایی خود را افزایش دهید. یک راه دیگر برای افزایش کالری در رژیم غذایی خود، افزایش تعداد و حجم وعده های غذایی است. به جای سه وعده غذای اصلی در روز، می توانید پنج یا شش وعده کوچک تر بخورید. همچنین می توانید مابین وعده ها تنقلات سالم و پرکالری مانند موز، خرما، شیرخشک، گلاب جامون، شیرینجات خانگی و ... را مصرف کنید.https://fitamin.ir/mag/how-to-gain-up-fast-and-safe/#:~:text=%D8%A7%DA%AF%D8%B1%20%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7%20%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4%20%D9%88%D8%B2%D9%86%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AF,%D8%A7%D8%B3%D8%AA.
  • آب کمتر بنوشید. آب نوشیدن خوب است اما اگر قبل یا در حین غذا آب زیاد بخورید، ممکن است جای خالی معده را گیرد و باعث کاهش اشتها شود. بهتر است قبل از غذا حدود نیم ساعت گذشته باشد تا آب بخورید و در حین غذا نهایت ۱ لقمه ۱ قورت آب بخورید. البته نباید فقط به خود رضایت داد که با خوردن ۱ لقمه ۱ قورت آب سیر شده اید.
  • مکمل های غذایی را استفاده کنید. در صورت عدم دسترسی به منابع غذایی مناسب یا عدم تحمل بعضی از آن ها، مکمل های غذایی مثل گینر ها (weight gainers)، پروتئین ها (protein powders)، کراتین (creatine)، اسیدهای چرب امگا ۳ (omega-3 fatty acids) و ... را مصرف کنید. این مکمل ها به شما کمک می کنند تا به راحتی کالری، پروتئین و سایر مواد مغذی لازم را در رژیم خود جای دهید.

https://www.healthline.com/nutrition/how-to-gain-weight
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.